قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار و مقالات سلامت / بهترین و مؤثرترین روش های افزایش رشد مو کدامند

بهترین و مؤثرترین روش های افزایش رشد مو کدامند

بهترین و مؤثرترین روش های افزایش رشد مو کدامند

مو نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره ی افراد دارد، داشتن موهای بلند، پرپشت و درخشان آرزوی هر زن و مردی است. ریزش مو مشکلی است که همه ی افراد را در همه ی سنین درگیر می کند. علل ریزش مو کمبود مواد مغذی، عدم تعادل هورمونی، استرس، استفاده از مدل موهای نامناسب و محصولات موی شیمیایی و ژنتیک می باشند. در واقع، موهای ما فقط حدود نیم اینچ در هر ماه رشد می کنند. البته روش های متعددی وجود دارد که باعث رشد سریع موی سر می شود. هنگامی که این روش ها را بدانید و آنها را مورد استفاده قرار دهید، می توانید بازه زمانی لازم برای رشد مو را کاهش داده و موهای شما در مدت زمان بسیار کوتاهی بلند خواهند شد. اگر شما می خواهید که موهایتان به سرعت رشد کنند به انجام کارهایی جهت مراقبت از مو نیاز خواهید داشت. موی بلند تداعی‌کننده‌ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه‌ای از سلامتی است. بیشتر زنان، اگر نه همه‌ی آنها، بسیار علاقه‌مند هستند بتوانند موهایی بلند و افشان داشته باشند. رشد سریع مو موضوعی داغ است و ما در ادامه می‌خواهیم ببینیم رشد سریع مو تا چه حد ممکن است و راهکارهای عملی آن چیست.

در اینجا به بیان برخی از روش هایی مناسب جهت رشد مو خواهیم پرداخت :

روغن نارگیل : روغن نارگیل و شیر نارگیل حاوی ویتامین B، C و E و همچنین کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سلنیوم و سایر مواد مغذی دیگر هستند که موهای شما را تغذیه کرده و باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند. پوست سر خود را با شیر نارگیل ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس آن را با آب گرم بشویید. یک چهارم فنجان شیر نارگیل، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، این روش باعث رشد سریع موها می شود.

کاهش استفاده از شامپو و ژل : استفاده از شامپوی بیش از حد و ژل مو، چرخه رشد مو را کند می کند و شما نمی توانید به فکر رشد سریع موی سر خود باشید. استفاده بیش از حد از شامپو باعث می شود که روغن هایی که موهای شما به انها نیاز دارند همچنان تولید شوند و موهای شما شکننده نشوند. بنابراین، نباید بیش از سه بار در هفته موهای خود را شامپو کنید.

آلوئه ورا : این ساده ترین نکته مراقبت از مو است و یک لایه اضافی برای حفاظت و رطوبت رسانی مو می باشد. به نسبت های مساوی آلوئه ورا و روغن گیاهی را مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس بشورید.

رژیم غذایی مناسب : داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین‌های حیاتی و مواد معدنی ضروری، پیش‌نیاز رشد سریع مو و سلامت آن است. به دنبال غذاهایی با ویتامین A، B، C، E، آهن، زینک، مس، منیزیم و سلنیوم باشید. ویتامین‌های گروه B به‌طور مشخص در رشد سریع مو اهمیت دارند. مراقب کمبود مواد مغذی در بدن‌تان باشید زیرا رشد سریع مو را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند. برای مثال کمبود ویتامین E و روی منجر به نازکی و ریختن موها می‌شود. تنوع را در رژیم غذایی‌تان رعایت کنید. شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، دانه‌های سبوس‌دار، ماهی سالمون، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه‌ای، کلم، جعفری، گریپ فروت، آواکادو، نان سبوس‌دار، جو، یونجه می‌توانند مواد مغذی را به بدن و فولیکول‌های موی شما برسانند. علاوه بر این از آب سبزیجات و میوه‌های تازه مانند، پرتقال، گریپ فروت، هویج، شلغم و کاهو میل کنید.

شانه زدن مو : ممکن است این نکته به گوشتان خورده باشد که شانه کردن بیش از حد مو موجب ریزش و آسیب فیزیکی به تارهای مو می‌شود. ولی خب باید بدانید که این مسئله همیشگی هم نیست. آسیب احتمالی به مقدار زیادی به نوع شانه یا برسی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. شانه‌ای که دارای دندانه و تارهای مصنوعی باشد، باعث ایجاد شکستگی در تارهای مو می‌شود و به همین صورت موها را آسیب می‌زند. به جای استفاده از برس‌هایی با دندانه‌های مصنوعی، به سراغ شانه‌هایی بروید که از موی خرس ساخته ‌شده است. این برس‌ها جریان خون را در کف سر افزایش می‌دهند.

استفاده از ماسک موی خانگی : ماسک های موی صنعتی با وجود ایجاد ظاهری فوق العاده در مو به مرور باعث ریزش و خشکی آنها می شوند اما می توانید ماسک خانگی تهیه و پیش از استحمام از آن استفاده و اثرات فوق العاده آن را بر زیبایی و تسریع رشد موهای خود ببینید. یک تخم مرغ کامل را شکسته به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری ماست ترکیب و موها را به آن آغشته کنید. بر روی سر کلاه حمام گذاشته و پس از نیم ساعت موها را شسته و آبکشی کنید.

استفاده از قهوه : تجربیات نشان داده استفاده از قهوه برای رشد سریع مو‌ها مفید است برای استفاده از قهوه بهتر است در حمام وقتی که مو‌ها را با شامپو شستشو داده شد آن‌ها را به وسیله قهوه‌ای که از قبل دم شده است آغشته کرده و به خوبی ماساژ دهید و بعد از حدود ۳۰ الی ۵۰ دقیقه با آب شستشو داده شود.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-diode-laser.com

درباره ی مهندسی پزشکی

شرکت پیشرو طب پرشیا با اخذ مجوز رسمی واردات از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران و مجوز واردات و خدمات تجهیزات لیزر از سازمان انرژی اتمی به عنوان اولین عرضه کننده و اولین دارنده گواهینامه بین المللی ISO13485 و ISO9001 در مدیریت کیفیت واردات تجهیزات پزشکی در ایران معرفی گردیده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . تلفن واحد مشاوره : 021.86029378 تلفن واحد فروش : 021.86028409

مطلب پیشنهادی

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد جهت حذف آنها یکی از پرطرفدارترین شیوه ها …