قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار و مقالات سلامت / بهترین فاصله سنی بین دو فرزند چقدر است

بهترین فاصله سنی بین دو فرزند چقدر است

این مسئله که بهترین فاصله سنی میان دو فرزند بهتر است چند سال باشد، یکی از متداول ترین سئوالاتی است که برای تمامی والدین که تمایل به داشتن فرزند دوم و یا چند فرزند را دارند مطرح است. بسیاری از مادر و پدرها اعتقاددارند که فاصله سنی کم بدلیل اینکه موجب خواهد شد که کودکان با یکدیگر بزرگ شوند و در یک محدوده سنی باشند به پرورش آنها کمک خواهد کرد. البته گروهی دیگر از والدین نیز برخلاف این فکر می کنند و اینگونه تصور می کنند که اگر فاصله سنی بین فرزندان بیشتر باشد بهتر است زیرا یکی از فرزندان از سنین کودکی خارج شده و به دلیل اینکه درک و فهم بهتری دارد می تواند در رشد فرزند دوم و همچنین برخی رفتارهای کودکانه مانند حسادت بین آنها تاثیر بهتری داشته باشد. در اینجا باید گفت که هردو روش کاملا معایب و مزایای خود را دارا هستند و بهتر است که ما با معایب و مزایای این دو آشنا باشیم تا با توجه به روحیه و شرایط زندگی بتوانیم بهترین تصمیم گیری را برای فاصله سنی مناسب میان دو فرزند را انجام دهیم.

نکته مهم دیگری که بسیار بر تعیین فاصله سنی بین فرزندان موثر می باشد شرایط روحی مادر است. این مسئله بسیار بر شرایط فرزند آوری و فاصله سنی میان آنها تاثیرگذار است و باید حتما مورد توجه قرار گیرد. همچنین مسئله مهم دیگر شرایط سنی بین فزندان و مادر و پدر می باشد که باید والدین به این مسئله نیز توجه کافی داشته باشند. یکی از نکات مهم دیگر در خصوص فرزند دوم و یا چندم توجه به شرایط بدنی مادر است. برخی فکر میکنند که فاصله بارداری به نوع زایمان مادر وابسته است در صورتیکه این مسئله هیچ ارتباطی با نوع زایمان یعنی طبیعی و یا سزارین بودن فرزند اول ندارد. فاصله سنی که باید بین دو فرزند باشد که برخی آن را حدود 3 سال بیان می کنند به دلیل تقویت بدنی مادر و جبران ذخایر انرژی و ویتامین های بدن او می باشد. این مسئله بسیار بر سلامت خود مادر و همچنین سلامت فرزند و جنین حائز اهمیت است و قوی بودن بدن مادر و تقویت آن برای داشتن یک تجربه بارداری خوب و سالم لازم و ضروری است. البته بهتر است در تمامی این موارد قبل از تصمیم گیری با یک پزشک متخصص و مجرب مشاوره صورت پذیرد.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-diode-laser.com

درباره ی مهندسی پزشکی

شرکت پیشرو طب پرشیا با اخذ مجوز رسمی واردات از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران و مجوز واردات و خدمات تجهیزات لیزر از سازمان انرژی اتمی به عنوان اولین عرضه کننده و اولین دارنده گواهینامه بین المللی ISO13485 و ISO9001 در مدیریت کیفیت واردات تجهیزات پزشکی در ایران معرفی گردیده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . تلفن واحد مشاوره : 021.86029378 تلفن واحد فروش : 021.86028409

مطلب پیشنهادی

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد جهت حذف آنها یکی از پرطرفدارترین شیوه ها …