قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار و مقالات سلامت / دلایل اصلی و راهکارهای درمان ترس از ارتفاع چیست

دلایل اصلی و راهکارهای درمان ترس از ارتفاع چیست

ترس از ارتفاع در واقع همان فوبیای ارتفاع به ترس بیش از حد و مداوم افراد از ارتفاع گفته می شود. این اختلال یکی از مشکلات فکری است که در برخی از افراد به صورت افراطی بروز می نماید. اگر فردی از قرار گرفتن در ارتفاع دچار اضطراب شدید و بالا رفتن ضربان قلب می گردد، آمادگی ابتلا به این مسئله و مشکل را دارد. این افراد حتی از رفتن به ساختمان های بلند، آسانسورهای شیشه ای و ارتفاعات و … اجتناب می کنند، این مسئله در حدی است که حتی فکر کردن و تصور قرار گرفتن در ارتفاع نیز برای آن ها ایجاد ترس و دلهره می نماید. البته باید گفت شدت این ترس در افراد متفاوت است و در نتیجه برخورد افراد در برابر قرار گرفتن در ارتفاع و نوع آن که مثلا سوار شدن به آسانسور باشد، می تواند متفاوت باشد. در اینجا به بیان برخی از علل و راه های مقابله با آن خواهیم پرداخت.

این ترس می تواند ناشی از تجربیات گذشته باشند، بدین مفهوم که اگر فرد در گذشته بدلیل قرار گرفتن در ارتفاع دچار حادثه ای ناگوار برای خود و یا یکی از نزدیکان وی و یا حتی افرادی که در دید او بودند شده باشد، می تواند عامل ایجاد این مسئله و مشکل فکری و روانی در وی گردد و همچنین گاهی اوقات نوع تفکرات افراد و طریقه فکر کردن آن ها به ارتفاع نیز موجب بروز این عارضه می گردد. از جمله روش های مقابله با این مسئله شناخت درمانی است، معمولا این افراد قرار گرفتن در ارتفاع را بسیار خطرناک تر از آن چیزی که هست، می پندارند بنابراین شناخت و طرز فکر صحیح می تواند کمک بسزایی به آن ها نماید. راه دیگر که البته به طور کوتاه مدت پاسخگو است استفاده از داروها تحت نظر پزشک برای کنترل موقت این مشکل می باشد. همچنین قرار گرفتن در شرایط آن ها، همان مواجهه سازی، یکی دیگر از راهکارهای درمان ترس از ارتفاع می تواند باشد. این روش یکی از شیوه های سنتی جهت درمان می باشد که در واقع با قرار گرفتن در ارتفاع فرد سعی در مقابله با این مشکل می نماید.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-diode-laser.com

درباره ی مهندسی پزشکی

شرکت پیشرو طب پرشیا با اخذ مجوز رسمی واردات از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران و مجوز واردات و خدمات تجهیزات لیزر از سازمان انرژی اتمی به عنوان اولین عرضه کننده و اولین دارنده گواهینامه بین المللی ISO13485 و ISO9001 در مدیریت کیفیت واردات تجهیزات پزشکی در ایران معرفی گردیده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . تلفن واحد مشاوره : 021.86029378 تلفن واحد فروش : 021.86028409

مطلب پیشنهادی

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد جهت حذف آنها یکی از پرطرفدارترین شیوه ها …