قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار و مقالات سلامت / روش های مقابله با ترس در کودکان کدامند

روش های مقابله با ترس در کودکان کدامند

روش های مقابله با ترس در کودکان کدامند

تمامی افراد در طول زندگی خود احساس ترس را تجربه می کنند و در واقع به کمک همین احساس ترس است که افراد به محافظت از خود می پردازند و در مقابل عوامل مختلف واکنش نشان می دهند. احساس ترس در تمامی کودکان بسیار رایج و متداول می باشد و بیشترین عوامل آن ترس از تاریکی و ترس از حیوانات مختلف می باشد. این احساس در سنین نوزادی به صورت گریه در نوزاد بروز می کند و وقتی والدین او را در آغوش می گیرند و محیط راحت و امنی برای او با این کار فراهم می آورند، نوزاد آرام می گیرد. در سنین بالاتر کودکان سعی می کنند کنجکاوانه علل ترس های خود را شناسایی کنند  بنابراین مرز بین واقعیت و خیال بافی را در ذهن خود پیدا می کنند و با شناخت بیشتری که بدست می آورند کم کم به ترس های خود غلبه می نمایند. شیوه های مختلف و موثری برای مقابله با ترس در کودکان وجود دارد که ما در اینجا به بیان برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

یکی از موثرترین و بهترین روش ها عادت به کتاب خوانی برای فرزندان و آشنا کردن آن ها با این مورد است. کتاب خواندن والدین نه تنها موجب می گردد کودک ساعت های مفیدی را در کنار والدین خود سپری کند بلکه بسیار بسیار در رشد و پرورش فکری کودک تاثیر مثبتی دارد بنابراین والدین با انتخاب کتاب های صحیح و خواندن آن برای فرزندانشان آن ها را در رشد و پرورش فکری کمک می نمایند. همچنین یکی دیگر از عوامل موثر در مقابله با ترس کودکان آشنا کردن آن ها با عواملی است که از آن می ترسند یعنی به طور مثال وقتی کودکی از صدای رعد و برق آسمان می ترسد والدین می توانند در هنگام باران و رعد و برق آسمان کودک را به فضای باز و حیاط ببرند و برای او توضیح دهند که وقتی آسمان روشن می شود و نوری در آن به وجود می آید بلافاصله صدایی نیز بلند می شود که نباید از آن واهمه و ترس داشته باشد و کاملا یک مسئله طبیعی است و یا وقتی کودکی از بیمارستان می ترسد و مریض می شود باید برای او شرایط محیطی آن جا و تاثیر مثبت آن بر روی سلامتی خودش را برایش به طور کامل و ساده توضیح دهند تا هنگام ورود به یک چنین شرایطی واهمه و ترسی نداشته باشد.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-diode-laser.com

درباره ی مهندسی پزشکی

شرکت پیشرو طب پرشیا با اخذ مجوز رسمی واردات از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران و مجوز واردات و خدمات تجهیزات لیزر از سازمان انرژی اتمی به عنوان اولین عرضه کننده و اولین دارنده گواهینامه بین المللی ISO13485 و ISO9001 در مدیریت کیفیت واردات تجهیزات پزشکی در ایران معرفی گردیده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . تلفن واحد مشاوره : 021.86029378 تلفن واحد فروش : 021.86028409

مطلب پیشنهادی

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد جهت حذف آنها یکی از پرطرفدارترین شیوه ها …