قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخبار و مقالات سلامت / بهترین روش های برخورد با اشتباه کودکان چیست

بهترین روش های برخورد با اشتباه کودکان چیست

بهترین روش های برخورد با اشتباه کودکان چیست

یکی از مهم ترین دغدغه های والدین، نحوه برخورد با اشتباهات کودک است. کودکان با رفتارهای اشتباه خود بزرگ می‌شوند و شخصیت خود را شکل می‌دهند. همچنین کودکان با اشتباه کردن، رفتارهای درست را یاد می‌گیرند. اما رفتار های والدین در این زمینه بسیار مهم و تاثیر گذار است و موجب یادگیری درست یا غلط در کودک می‌شود. بسته به نوع موقعیت و اتفاقی که رخ داده است، والدین در برابر فرزندان عکس العمل های متفاوتی نشان می دهند و بعضی از آن ها ممکن است روی این تمرکز کنند که چرا کودک کار خطایی را انجام داده یا گاهی اوقات والدین بدون هیچ فکری از دست او عصبانی می شوند، بدون اینکه حرف هایش را بشنوند و بیشتر خانواده ها در این موارد قضاوت ناعادلانه خواهند داشت. آیا می دانستید فریاد زدن سر کودکان همانند کتک زدن مخرب است ؟ بسیاری از والدین هنگام انتقال پیام به کودکان صدای خود را بالا می برند و فریاد می زنند در حالی که می دانند نتیجه معکوس می دهد اما همچنان به کار خود ادامه می دهند و والدینی که بیشتر اوقات با صدای بلند صحبت می کنند متوجه شده اند که تاکتیک فریاد زدن ناکار آمده است و تاثیر چندانی در تغیر رفتار آنها ندارد ، والدین دانا از شیوه ای استفاده می کنند که زود تر نتیجه بدهد.

در اینجا به بیان برخی از موثرترین و بهترین روش های برخورد با اشتباه کودکان توسط والدین خواهیم پرداخت :

بیشتر روی تلاش او تاکید داشته باشید تا نتیجه کار : در مورد نکات مثبت کاری که فرزندتان به آن علاقه دارد صحبت کنید و همانطور که در نمناک گفته ایم سعی کنید که ذهن او را مثبت نگه دارید و به او کمک کنید که از طریق راه هایی بتواند انرژی لازم برای کار را به دست بیاورد و بر روی سرگرمی هایش تمرکز کنید تا بتواند یادگیری خود را ارتقا دهد و بیشتر روی تلاش خود تمرکز کند تا نتیجه کار.

با کودکان به اندازه جرمشان صحبت کنید : سطح کاری که کودکان انجام داده سطح گفت و گو را تعیین می کند اگر مثل پریدن روی تخت است می توانید براحتی ابراز ناراحتی کنید و بگویید که ممکن است آسیب ببیند و این قانون ها برای محافظت شماست چون عاشق تان هستیم. بازی با کلمات و عمل به کودکان کمک می کند که بهتر بتوانند گوش شنوا داشته باشند و تغیرات اخلاقی در ذهن و قلب آن ها همیشگی ایجاد شود نه قطعی و لحظه ای باشد. نکات کلیدی برای صحبت کردن با کودکان وجود دارد که با رعایت آنها تاثیرات مثبت روی قلب آنها گذاشته می شود گذشته از همه این ها کودکان اگر از روی ترس چیزی را بپذیرند بی فایده است.

پذیرفتن عذرخواهی کودک : زمانی که کودک پس از کار اشتباه خود از شما عذرخواهی کرد، عذرخواهی او را بپذیرید و موضوع را تمام کنید. ممکن است فکر کنید که با نبخشیدن، او را بیشتر تنبیه می‌کنید و باعث می‌شود که از کار اشتباه خود بیشتر عبرت بگیرد. اما این کار به غرور کودک لطمه می‌زد و به تدریج باعث فراری شدن کودک از عذرخواهی می‌شود و احساس می‌کند که عذرخواهی کردن هیچ فایده ای نخواهد داشت.

جلوگیری از صدمه زدن فیزیکی : صدمه زدن فیزیکی در هر صورت باعث ترسیدن کودکان می شود. خود را کنترل کنید. هیچ چیز بهتر از این نیست که والدین در مقابل بچه ای که خارج از کنترل است، آرام باشند. به کودکتان آموزش دهید که عصبانیت خود را کنترل کند و به خود اجازه ندهید که به او توهین کنید. چون با این کار، عصبانیت او را دوباره زنده می کنید. به خاطر داشته باشید شما بزرگسالید.

وجدان کودک را پرورش بدهید : اگر کودک‌تان به خاطر سرپیچی از قوانین شما احساس بدی داشت، سعی کنید این حس بد او را به حداقل برسانید. درست است که کمی حس گناه برای کودک لازم است؛ چون باید بتواند درست و غلط را تشخیص بدهد و سعی کند در مسیر درست حرکت کند؛ اما یادتان باشد از این‌گونه اتفاقات به عنوان یک فرصت آموزشی بهره ببرید. دکتر هال پیشنهاد می‌کند در این مواقع به کودک بگویید: می‌دونم ناراحتی اما همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم، فقط باید حواس‌مون باشه دفعه‌ی بد تکرارش نکنیم.

از لاپوشانی اشتباه کودکان بپرهیزید : به فکر برطرف کردن اشتباهات خودتان باشید ، تنها می توانید در این راه به او مشاوره دهید و عشق بی دریغ خود را نسبت به او یادآوری کنید با این کار کودک شما می تواند دوباره اعتماد به نفس خود را پیدا کند و بداند که خانواده اش در همه حال پشتیبان او خواهند بود و طوری رفتار کنید که او بداند می تواند روی عشق شما حساب کند و مهم نیست که چه اشتباهی مرتکب شود.

به طور معمول، والدین زمانی ناراحت و عصبی می‌شوند که احساس کنند کودک شان رفتار بی ادبانه ای انجام داده است و بی احترامی کرده است و یا زمانی که کاری مطابق با میل آن ها انجام نداده باشد. در این زمان ها باید با خود این طور فکر کنید که کودک شما هنوز رشد پیدا نکرده است و کارهایش از سر بی ادبی نیست و قصد ندارد که شما را خجالت زده کند. دلیل این کارها این است که مغزش به طور کافی رشد پیدا نکرده است. با این طور فکر کردن، می‌توانید انتظار خود را پایین بیاورید و کمتر عصبی شوید.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-diode-laser.com

درباره ی مهندسی پزشکی

شرکت پیشرو طب پرشیا با اخذ مجوز رسمی واردات از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران و مجوز واردات و خدمات تجهیزات لیزر از سازمان انرژی اتمی به عنوان اولین عرضه کننده و اولین دارنده گواهینامه بین المللی ISO13485 و ISO9001 در مدیریت کیفیت واردات تجهیزات پزشکی در ایران معرفی گردیده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مشاوره و فروش تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . تلفن واحد مشاوره : 021.86029378 تلفن واحد فروش : 021.86028409

مطلب پیشنهادی

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

مهمترین نکات در انجام لیزر موهای زائد چیست

استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد جهت حذف آنها یکی از پرطرفدارترین شیوه ها …